loading...
انیمیشن های جهان
نوید بازدید : 219 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

پل سولز (متولد 11 آگوست 1930)

soles paul_250_02

این بازیگر و صداپیشه سرشناس و بسیار پرتجربه کانادایی الاصل، مجری تلویزیون و تهیه‌کننده فیلم‌های مستند نیز بوده است. او در سریال «اسپایدرمن» كه در دهه 60 میلادی از ABC پخش می‌شد، نقش پیتر پارکر را با صدای آرام و موقر و نقش اسپایدرمن را با صدای بم و قهرمانانه‌ ادا می‌كرد. لازم به ذکر است که او پیشتر در سریال Marvel Superheroes به جای برخی دیگر از ابرقهرمانان مارول صحبت کرده بود.

 

 
تد شوارتز (متولد ؟)

 question-mark

صداپیشه‌ای بسیار گمنام (که هیچ تصویری از او در اینترنت موجود نیست!). او عملکرد مطلوبی در سریال «اسپایدرمن» كه در ابتدای دهه‌ی 80 میلادی از شبكه‌‌های محلی پخش می‌شد، نداشت و به همین دلیل مارول در مجموعه بعدی خود، صداپیشه دیگری را جایگزین او کرد.

 

 دان گيلوزن (متولد 26  اكتبر 1950)

untitledصداپیشه و بازیگر نسبتاً ناشناخته‌ای كه علاوه بر سریال‌های زنده و انیمیشن، در برخی آگهی‌های تلویزیونی نیز حضور داشته است. اما بدون شك همگان او را به خاطر «اسپایدرمن و دوستان شگفت‌انگیز او» می‌شناسند. گیلوزن سعی می‌كرد صدای خود را زمانی كه پیتر نقاب اسپایدرمن را بر صورت می‌زد، تغییر دهد و دیالوگ‌ها را طوری بگوید كه از سویی بیانگر انرژی و پویایی اسپایدرمن باشند و از سویی دیگر چندان لوس به نظر نیایند.

  

كريستوفر دانيل بارنز (متولد 7 نوامبر 1972)

1306724-christopher daniel_barnes_as_spider_man_and_madman_and_blue_beetle_super

آقای بارنز صداپیشه و بازیگر كاركشته‌ای است كه بیشتر به خاطر صداپیشگی در «اسپایدرمن: مجموعه كارتونی» شهرت دارد. از آنجائی‌که گاهی لحن مجموعه‌ مذکور بسیار جدی می‌شد و اسپایدرمن مجبور بود با مشقات روحی و عاطفی فراوانی روبرو شود، او نیز به صداپیشگی ملو دراماتیك و بعضاً غلو‌آمیز متوسل می‌شد كه البته خیلی مؤثر بود.

 

 رينو رومانو (متولد 1 جولاي 1969)

resident-evil-4-20050601014526464صداپیشه‌گی این صداپیشه کانادایی الاصل، تنها نکته مثبت در «اسپایدرمن نامحدود » بود! او در بازی رایانه‌ای برجسته و بسیار موفق اسپایدرمن (2000) که ابتدا برای سیستم PS1 به بازار آمد نیز صداپیشه پیتر پارکر/اسپایدرمن بود و عملکرد درخشانی داشت. او تنها صداپیشه‌ای است که علاوه بر اسپایدرمن به جای بتمن (در سریال كارتونی The Batman) هم حرف زده!

  

نيل پاتريك هريس (متولد 15 ژوئن 1973)

gallery-3131981

نیل پاتریك هریس بازیگر و صداپیشه توانمند عرصه سینما، تلویزیون، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای است كه خواننده قابلی هم محسوب می‌شود ولی وقتی هواداران شنیدند كه قرار شده در «اسپایدرمن: مجموعه كارتونی» جدید به جای كاراكتر اصلی حرف بزند، تصور كردند با شوخی بزرگی روبرو شده‌اند زیرا تصویری كه از او در ذهن مخاطب ایجاده شده بود هیچ تطابقی با یك ابرقهرمان نداشت. ولی او واقعاً در نقش خود گل كاشت و با عملكرد بسیار خوبش دهان بدبینان را بست. در واقع، هریس که کاملاً تفاوت‌های شخصیتی میان پیتر پارکر خجالتی و اسپایدرمن با اعتماد به نفس را درک کرده بود، با موفقیت تمام صدای آنها را از هم تفكیك كرده و به خوبی از صدای خشك و كنایه دار خود بهره می‌گرفت طوری‌كه انگار دو صداپیشه متفاوت به جایشان حرف می‌زدند!

 

 جاش كيتون (متولد 8 فوريه 1979)

josh-keaton

بازیگری جوان كه سابقه صداپیشگی در انیمیشن‌های ابرقهرمانانه و ویدئویی و هم‌چنین بازی‌های رایانه‌ای را یدك می‌كشد و اكنون به لطف عملکرد عالی‌اش در «اسپایدرمن خارق‌العاده» دوستداران فراوانی پیدا كرده است. جاش كیتون دیالوگ‌های پرانرژی، حساب‌شده و بذله گویانه پیتر پاركر/اسپایدرمن را با مهارت مثال زدنی و قابل باور بر زبان می‌آورد، به طوری‌كه اكنون به سختی می‌توان فرد دیگری را در این نقش تصور نمود.

 

مهدی ترابی مهربانی

نوید بازدید : 158 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

 
9) ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس (۲۰۰۳)

x men two ver2 xlg

نخستین فیلم زنده از سه‌گانه‌ی مردان ایکس به دلیل آنکه توانست به دنیای پیچیده میوتانت‌های (تغییر یافته‌های ژنتیکی) مشهور مارول وفادار باشد و آنها را درون دنیای قابل‌باوری جای دهد به موفقیت رسید و راه را برای اقتباس‌های كمیك‌استریپی بعدی هموارتر‌ كرد، ولی "ایکس ۲: اتحاد مردان ایکس" (X2: X-Men United) با بهره‌گیری از افکت‌های ویژه‌ی بهتر، کاراکترهای اصلی و فرعی بیشتر و داستانی گیراتر، چشم‌ها را خیره می‌کند. در ضمن، هواداران پرشمار “ولورین” (Wolverine) در این فیلم فرصت می‌یابند بیش از پیش از حضور مؤثر کاراکتر محبوب خود لذت ببرند و در جستجوی او برای پرده‌برداری از گذشته‌ی رمزآلودش همراه شوند. اما یک‌بار دیگر این نگرش فلسفی متفاوت “پروفسور اگزاویر” و “ماگنتو” است که داستان فیلم را جلو می‌برد.


 
8) بتمن آغاز می‌کند (۲۰۰۵)

batman begins ver2

با تمام احترامی که برای فیلم‌های آقای “برتون” قائل هستم، باید اذعان کرد که “کریستوفر نولان” اولین کارگردان تاریخ سینماست که درک درست و دقیقی از کاراکتر بتمن دارد. او در "بتمن آغاز می‌کند" (Batman Begins) با تکیه بر سبک منحصر به فرد خود در کارگردانی، دنیایی واقع‌گرایانه و تاریک‌اندیش خلق كرده است که در آن هیچ خبری از شخصیت‌های خبیث لوده، لوکیشن‌های پر زرق و برق یا دیالوگ‌های بچگانه نیست. اما شاید مهم‌ترین ویژگی فیلم این باشد که برای اولین بار چهره‌ای از “بروس وین” ارائه می‌دهد که از شخصیت بتمن و دشمنان او جذاب‌تر است. در بتمن آغاز می‌کند تماشاچی کاملا حضور بروس وین را باور می‌کند و با خودسازی روحی و جسمی او همراه می‌شود.


 
7) مردان ایكس: كلاس اول (2011)

x-men 1st class
 
پیش از اكران "مردان ایكس: كلاس اول" (X-Men: First Class) آنقدر شایعه و حرف و حدیث پشت سرش بود كه همه خود را آماده یك افتضاح كمیك استریپی دیگر كرده بودند. اما این فیلم بار دیگر ثابت نمود كه هرگز نباید تنها براساس شنیده‌ها یا تیزر و تبلیغات یك اثر سینمایی درباره‌اش قضاوت كرد. فیلم از نقاط مثبت فراوانی مثل كارگردانی فوق‌العاده، نقش آفرینی‌های معركه، فیلمنامه محكم و تفكر برانگیز، كاراكترهای باور‌پذیر، جلوه‌های ویژه‌ای كه در خدمت داستان هستند و ... سود می‌برد ولی بارزترین نكته‌ای كه در تمام لحظات آن به چشم می‌خورد این است كه سازندگانش نه تنها موفق شده‌اند پیش درآمدی باطراوت بر فیلم‌های پیشین مردان ایكس بسازند و گذشته كاراكترها را مو به مو برایمان حلاجی كنند بلكه دنیای منحصر به فردی را خلق كرده‌اند كه می‌تواند روی پای خودش بایستد و شبیه هیچ اثر دیگری نباشد.
 
 
6) كاپیتان آمریكا: نخستین انتقام‌جو (2011)

captain-america-the-first-avenger-international-poster

"كاپیتان آمریكا: نخستین انتقام‌جو" (Captain America: The First Avenger) اثری خوش ساخت و منسجم است كه به لطف بازی فوق‌العاده “كریس اوانز” در نقش اصلی و افكت‌های كامپیوتری خوب و موثری كه هرگز داستان را تحت‌الشعاع خود قرار نمی‌دهند، خیلی از بدبینان را غافلگیر كرد. نكته قوت فیلم در فیلم‌نامه هوشمندانه‌اش نهفته است. به عبارت دیگر، بیننده به خوبی حضور “استیو راجرز” و نحوه تبدیل شدن او از یك فرد بسیار نحیف و معمولی به یك ابر‌قهرمان را قبول می‌كند. فیلم‌نامه حتی با موفقیت توضیح می‌دهد كه چرا او در میدان نبرد لباس رنگارنگی كه شاید در نگاه نخست بسیار مضحك به نظر برسد، بر تن می‌كند. به علاوه، فیلم‌نامه نویسان از یك سو توانسته اند به خوبی به منبع الهام خود یعنی دنیای كمیك استریپ وفادار باشند و از سویی دیگر برخی از المان‌های آن را دلچسب و باورپذیرتر نمایند.
 
 
5) شوالیه تاریكی (2008)

000poster

"شوالیه تاریكی" (The Dark Knight) نظركسانی را كه ژانر فیلم‌های كمیك‌استریپی را جدی نمی‌گیرند، عوض می‌كند و توقعات تماشاچی را بالا می‌برد زیرا سازندگانش نهایت سعی خود را كرده‌اند تا با جسارتی كم‌نظیر قواعد مرسوم این ژانر را به هم بریزند و به استانداردی جدید دست یابند. اما باید اعتراف کرد که فیلم بخش عمده موفقیت تجاری ـ هنری خود را مدیون “هیث لجر” مرحوم و بازی حیرت‌انگیز وی در نقش “جوكر” است. در حقیقت، نقش‌آفرینی او آنقدر غافلگیر‌كننده است كه شخصیت بتمن را نیز كاملاً تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آن را آسیب‌پذیر و ملموس تر می‌كند.

 

4) انتقامجويان (2012)

newavengersposter

"انتقام جویان" (The Avengers) آنقدر عظیم و محشر است که عملاً دهان‌ها را می بندد و ذهن‌ها را تسخیر میكند! نمایش پر جنب و جوش و بی پروایی است که به قدر كافی صحنه های انفجار و اکشن دارد، اما به هیچ وجه یکنواخت و بی روح نیست. در واقع، دست اندرکاران مارول  سالها برای ساخت این فیلم مقدمه چینی کردند و در نهایت با انتخاب كارگردانی فوق‌العاده مستعد به نام "جاس ویدون" به هر موفقیتی كه فكرش را بكنید دست یافتند. ویدون با تبحر مثال‌زدنی خود در دیالوگ نویسی توانسته تعامل بسیار جذاب و ملموسی میان كاراكترهای  انبوه فیلم  ایجاد كند. شخصیت‌پردازی‌ها و نقش‌افرینی‌ها هم بسیار عالی است. اما به نظرم دلیل اصلی موفقیت فیلم را باید در این نكته جستجو كرد كه سازندگانش بدون هیچ ترس و خجالتی به ریشه‌ها و المان‌های كمیك‌استریپ‌های انتقام‌جویان (كه ممكن است در نگاه اول كمی كارتونی و مضحك به نظر برسند)  وفادار بوده‌اند. "انتقام‌جویان" پس از سالها به هالیوود یاد داد كه میتوان اثری fun ساخت و در عین حال به شعور مخاطب نیز احترام گذاشت.


 
3) اسپایدرمن (۲۰۰۲)

spider-man-poster-1

"اسپایدرمن" فیلمی بود که ژانر ابرقهرمانی را به محبوبیت فعلی آن رساند. این فیلم رکوردهای فروش را شکست و از بازیگران گمنام ولی با استعدادش، ابرستاره ساخت ولی از همه مهمتر اینکه به هالیوود و تهیه‌کنندگان آن ثابت کرد که اگر پروژه‌های کمیک‌استریپی خود را به دست کارگردان توانایی بدهند که از کودکی با کمیک‌استریپ بزرگ شده و ذات آنها را درک می‌کند، آن وقت هرگز ضرر نخواهند کرد. “سام ریمی” همان چیزی را به هواداران اسپایدرمن می‌دهد که سال‌های سال منتظرش بودند: اقتباسی که در آن جلوه‌های ویژه كامپیوتری و سكانس‌های اکشن عظیم هرگز اجازه نمی‌یابند به سدی در مقابل لحظات رومانتیک و ارزش‌های انسانی تبدیل شوند.


 
2) سوپرمن ۲ (۱۹۸۰)

superman ii

با در نظر گرفتن تمام اتفاقات و مشکلاتی که "سوپرمن ۲" (Superman II) در جریان تولیدش دچار بود، واقعا معجزه‌ای رخ داد که شکست مفتضحانه‌ای نخورد و حتی بهتر از قسمت اول  از کار درآمد (البته انصافاً قسمت اول هم لياقت قرار گرفتن در اين ليست را داشت). حتی جلوه‌های ویژه‌ی از مد افتاده‌ای که شاید الان کمی چشم‌ها را بیازارد یا شوخی‌های اسلپ استیکی که گاهی بی‌جا به نظر می‌رسند، مانع از لذت بردن تماشاچی از داستان زیبای آن نمی‌شود؛ داستانی که با اتکا به نقش‌آفرینی شگفت انگیز بازیگران فیلم، استادانه تمام جوهره و فلسفه‌ی وجودی کاراکتر سوپرمن را به تصویر كشیده و هوش و ذهن تماشاچی را به كلی در‌گیر می‌كند. راستی، سکانس مبارزه‌ی سوپرمن با سه هم‌نژاد خبیث خود در خیابان‌های متروپولیس هنوز هم تماشایی و نفس‌گیر است!


 
1) اسپایدرمن ۲ (۲۰۰۴)

spider-man-2-film-poster

“قدرت زیاد مسئولیت به همراه دارد” این شعار معروف اسپایدرمن است که هواداران کمیک‌استریپ کاملاً با آن آشنایی دارند، اما شاید “سام ریمی” و همکارانش بیش از دیگران به آن واقف بودند زیرا با حس تعهد و مسئولیت‌پذیری شگفت‌انگیزی تلاش کردند و فیلمی ساختند که نه تنها با استانداردهای بالای قسمت نخست برابری می‌کند، بلکه از هر نظر از آن سبقت می‌گیرد. در واقع، "اسپایدرمن ۲" با تکمیل هر آنچه که بینندگان و هواداران پرشمار اسپایدرمن را در قسمت اول مجذوب خود کرد، ارائه‌گر اثری می‌شود که تمام توقعات را درمی‌نوردد و خالق شاهکاری می‌شود که از همه نظر ایده‌آل به نظر می‌رسد: کاراکترهای دوست داشتنی و چند بعدی، صحنه‌های اکشن نفس‌گیر (هنوز هم سکانس مبارزه‌ی اسپایدرمن با “دکتر اختاپوس” روی ترن هوایی شهر‌‌، مهیج‌ترین سکانس اکشن در میان تمام اقتباس‌های کمیک‌استریپی و بسیاری از فیلم‌های اکشن است)، جلوه‌های ویژه‌ی خارق‌العاده، نقش آفرینی‌های بی‌عیب و نقص، یک کاراکتر منفی جذاب که مخاطب به راحتی با او هم‌ذات پنداری می‌کند، فیلمنامه‌ای که نشان می‌دهد نویسندگانش کاملا شخصیت ملموس و مسئولیت‌پذیر “پیتر پارکر” را درک کرده‌اند و پایانی که تماشاچی را مشتاق دیدن قسمت بعدی می‌کند. دیگر نقطه قوت عمده فیلم این است که موفق میشود تعادلی دلپذیر میان صحنه های اکشن و مشکلات شخصی و روزمره ای که پیتر پارکر مدام با آنها روبرو میشود، خلق کند. با این همه شاید اصلی‌ترین نکته درباره‌ی اسپایدرمن ۲ این باشد که سازندگانش کاملا با ذات پرانرژی و اغراق‌آمیز کمیک‌استریپ‌های ابرقهرمانی آشنا بوده‌اند، لذا آنها نه تنها فیلمی برجسته از نظر فنی و ارزش‌های هنری ساخته‌اند، بلکه اثری خلق کرده‌اند که هرگز خسته‌کننده نیست و پیام جدی خود را به شکلی جذاب به مخاطب انتقال می‌دهد بدون آنکه دنیایی بیش از حد تلخ و تاریک خلق کند.

نوید بازدید : 261 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)
قسمت دوم فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" ساخته می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وارپ، قسمت اول "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به کارگردانی "مارک وب" چند ماه پیش اکران شد اما با فروشی حدود 261 میلیون دلاری نتوانست انتظارات تهیه کننده گان خود را برآورده سازد و حالا پس از گذشت چند ماه خبر ساخته شدن قسمت دوم این فیلم منتشر شده است.
کارگردانی قسمت دوم را نیز "مارک وب" برعهده خواهد داشت. فیلمنامه ی قسمت دوم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" را " آلکس کورتزمن" و " روبرتو ارچی" به رشته ی تحریر در خواهند آورد. " اندرو گارفیلد" هم دوباره ایفای نقش "مرد عنکبوتی" را عهده دار خواهد بود.
مراحل فیلمبرداری قسمت دوم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اوایل سال 2013 آغاز می شود.
این فیلم 2 می 2014 روی پرده سینماها مي آيد./ي

نوید بازدید : 184 یکشنبه 13 اسفند 1391 نظرات (0)

نقد و بررسی فیلم The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)

 
 
 
 Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز)
 
 
----- جون 2012 --اکشن، مارجرایی، فانتزی -- 136 دقیقه --PG-13-

 

کارگردان : Marc Webb http://www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/naghd/madam/ted/spiderman/tesghgnbxn.jpg

نویسنده : James Vanderbilt

 

 

 

 

بازیگران: Andrew Garfield, Emma Stone ,Rhys Ifans

هزینه تولید : 215 میلیون دلار

خلاصه داستان :

اندرو گارفیلد در این فیلم به نقش نوجوانی کم رو و دست و پا چلفتی ظاهر می شود که توسط نیش یک عنکبوت گزیده شده و صاحب توانایی هایی فوق العاده می شود. اما قدرت بیشتر، مسئولیت های بیشتر نیز به همراه دارد.

 

تعداد صفحات : 17

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    با عرز معذرت نظر شما برای سایت من چی ست؟
    به نظر شما چه چیزی در سایتم بگذارم
    آمار سایت
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 251
  • بازدید ماه : 251
  • بازدید سال : 5,059
  • بازدید کلی : 72,360